Stresssymptomen – Hooggevoelig – Wat Nu

Als iemand stress ervaart, een gebrek aan zelfvertrouwen heeft, hooggevoelig is, is het erg belangrijk dat deze mens zichzelf beter gaat leren kennen. We mogen en moeten niet zomaar klakkeloos aannemen wat anderen zeggen en wat we “horen te doen”. Leren luisteren naar je innerlijk en hoe het voelt voor jou. Stresssymptomen hooggevoelig zijn opruimen.

Stresssymptomen hooggevoelig zijn weg en je eigenwaarde terug.

stresssymptomen hooggevoelig

In een ideale maatschappij zou het zo moeten zijn dat we gevoelens van elkaar zien, en daar als medemens op reageren. Helaas zijn we als “emotioneel verminkte” maatschappij daar bijna niet meer tot in staat.

We gaan massaal naar betaalde “deskundigen”.

Emotionele betrokkenheid is de sleutel tot herstel van stresssymptomen hooggevoelig zijn, burnout, overspannenheid en depressies. Als je oplet zie je de mate van bewust van zichzelf zijn bij iemand wel of niet aanwezig. Iemand die bewust is van eigen gevoelens, gedachten en gedrag heeft een kalme indruk.

Deze persoon heeft greep op eigen leven, in eigen situaties en met relaties. Ervaart geen stresssymptomen hooggevoelig zijn en heeft eigenwaarde gevoel. Iemand die weg is bij zichzelf is onrustiger, angstiger en is zich ook minder bewust van de omgeving en wat daar gaande is.

Door inzichten te vergaren kan iemand stap voor stap meer bij zichzelf leren komen en zodoende stresssymptomen hooggevoelig zijn opruimen.

Zelfbewustzijn is inzicht in jezelf hebben en de stresssymptomen hooggevoelig zijn gaan weg.

Het is gemakkelijker omgaan met mensen die inzicht hebben in zichzelf. Emoties en gevoelens mogen er zijn maar als het iemand belemmerd te leven, is het lastig voor henzelf en voor de omgeving. Ook is de kans dan groter dat er stresssituaties ontstaan.

Iemand die eigen stress kan hanteren is beschikbaar voor zichzelf en voor anderen. Zaak om op landelijk niveau zelfzorg/zelfzelfredzaamheid programma’s zoveel mogelijk aan te bieden.

De sleutel om stress te verminderen is dan ook je zelfredzaamheid te vergroten.

Door je eigen gevoelens te leren voelen, te uiten en te tonen, laat je anderen zien dat jij ze beheerst. Je hebt zelf greep op je leven. Je mag je eigen waarden, normen, je doelen, wat je vreest, wat je wilt laten zien en horen, gerust bespreken. Jij bent jij, jij bent uniek en jij bent oké.

Als jij meer wilt weten over HOE stress uit je leven te laten verdwijnen, hooggevoeligheid hanteren of zelfvertrouwen krijgen, dan kun je hier GRATIS RAPPORTEN aanvragen waar enorm veel informatie in staat die jou direct al kan helpen. Haal er jouw punten uit!

0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

©2019 

Log in with your credentials

Forgot your details?