• Author
    adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Ik heb niet echt wat aan het trendflow programma gehad. De informatie die gedeeld wordt is alom bekende informatie. Niet nieuws, niet verdiepend, standaard. Op het internet overal gratis te vinden. Ik mis de diepgang en de bezieling.

Fleur

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Toen ik er midden in zat, wist ik met mijn hoofd dat het ooit beter zou worden en ooit over zou gaan. Dat hield me overeind, ook tijdens de ergste angst, pijn en verdriet. Ik moest er simpelweg doorheen, voor mezelf zorgen, proberen te rusten, erop uit en ja, zelfs alleen gaan wandelen. Ik zocht overal houvast, in muziek, in yoga en op het internet waar ik o.a. Trendflow vond. Met steeds een andere kreet, als ” rouwproces, verdriet, wanhoop, eenzaamheid, berusting, zelfvertrouwen, wraak, ” etc las ik wijze woorden, zag ik afbeeldingen die een klein houvast gaven. Ik wist sT ik het zélf moest doen maar dat ik niet uniek was in mijn pijn. En dat anderen ook overleefden, zodat dat voor mij ook mogelijk moest zijn. Ik heb alle emoties doorleefd en wist niet dat ik zoveel tranen had.
    Alleen op de automatische piloot en met achteraf enorme overlevingsdrang heb ik het gered. En ja, met soms op precies het juiste moment een mail van Caroliene. Terugkijkend weet ik soms niet hoe ik het heb gedaan, hoe ik zo sterk heb kunnen zijn. Maar ik ben weer op weg naar boven en durf weer te geloven in een toekomst. Soms geniet ik er gewoon van om alleen te zijn! Ik kan weer lachen en zingen en huil soms maar eens per week.
    Ik voel weer vertrouwen en gun dit iedereen die hier en nu wanhopig is.

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Ook mijn leven kent hele vervelende dingen nu. Het trachten te accepteren is niet iets dat zomaar gaat. Maar met behulp van trainingen, boeken over vergeving, pakkende quotes en naar jezelf iedere ochtend glimlachen helpen mij er doorheen. Het beklemmende gevoel bij mijn hart is weg. Ik ben wie ik ben en ben tevreden met hoe ik in het leven sta.
    Het verleden is voorbij, van een pruimenboom moet je niet verwachten dat het een kersenboom wordt.

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Ik wil je bedanken voor de inspirerende mails en kijk er iedere dag naar uit.
    Een fijne dag,

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Ik ga binnenkort met pensioen en ben herstellende van een depressie. Leef in het hier en nu. Gebruik je verstand om problemen op te lossen. Richt je meer op doen en gevoel. Qua inkomen, vaar niet alleen op je pensioen van je werkgever. Zet je eigen maatstaven. Mijn pensioenopbouw van de laatste 18 jaar is voor 1/3 verdampt. Oorzaak is de extreem lage rekenrente waar verzekeraars mee werken. Ik heb bij mijn werkgever aangeklopt voor compensatie. De boot wordt nog tegengehouden.

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Als je in The Flow zit is het leven erg leuk, alles lijkt dan precies te kloppen. Je krijgt inspiratie en voelt je geïnspireerd, althans zo werkt het voor mij dan wel vaak tijdens zulke periodes. Soms lijkt het of je er vanzelf weer inkomt, maar soms zakt het ineens ook weer weg, een paar kleine tegenslagen, dingen die je zelf niet zo goed kan veranderen etcetera.
    Wat wel helpt is verbinding proberen te blijven voelen met positieve levenskracht, een soort van goddelijke bron zeg maar, al kan dat soms ook moeilijker gaan. Angst niet laten winnen en eventuele pijnlijke herinneringen, maar hoppatee, schouders er weer onder en doorgaan en je vooral niet laten ontmoedigen. Sterkte medeknokkers, dat we weer maar snel in een positiever gevoel met ontspanning en zelfacceptatie mogen komen te zitten en vooral proberen goede voorbeelden te volgen, tot later en liefs.
    Leuk om zo tot schrijven uitgenodigd te worden, met de opmerking iedereen heeft een ander iets te bieden, bedankt daarvoor Carolien hug

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Als het even tegen zit focus dan op de dingen die wel goed gaan Waar je energie van krijgt
    Dat zorgt dat je niet in een neerwaartse spiraal terecht komt. Weet wat je sterke punten zijn.
    Je kunt niet overal even goed in zijn. Dat hoeft ook niet Accepteer dat en laat dat los. Niemand is perfect.
    Maar ieder mens heeft zijn eigen kwaliteiten Daarom ben je ook zo uniek

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Tja,laat ik mij bij de bovenstaande mensen aansluiten,mijn leven Si tot nu te en tranendal maar ik ze dan so what,shit happens ik a weer door hoor,beo zwaar t ook is,telkens weer uit t dal omhoog klimmen.
    Omdat er altijd mensen zullen zijn die je terug willen trappen dat donkere gat die put in,niet laten gebeuren dus ,erboven gaan staan,moeilijk ja zekers.
    Net gedumt na jaren een liefdevolle relatie te hebben gehad een gekoesterd,niks deed ik goed in zijn ogen,wat hij nu doet deed mijn moeder ook,weet je dat wel denk ik bij mijzelf,wat je nu doet,mij afkraken tot de grond?nee waarschijnlijk nbewust,maar laat me niet meer afkraken weet je dat schat.Want ook ik tel mee ook ik ben ent als jij jullie uniek een mag er wezen,
    Vandaag een rot telefoontje gehad me hart bonkte maar ik dacht nee dit laat ik niet gebeuren dat ik eraan onder door ga. Maar omdat em vriend me zomaar dumpte ene ik niet meer bellen mag is de steun ook weg.
    Hij vind dat ik veranderen moet de slechte eigenschappen met aanpakken maar ik mocht niet veranderen ene hij wilde dat ik hem niet veranderde maar zelf doet hij niks aan zichzelf,want t liep stuk omdat hij niet rouwt over zijn dode echtgenote.zo kan hij niet verder met mij nl.Hij weet t nog niet maar ik ben nog heit uitgevochten ik zal doorgaan om deze relatie te herstellen znder ruzie.Belachelijk dat hij de enigste schuld bij mij legt hij was t die geen intimiteit toeliet een gaf. maar ook znder hield ik van m elke andere vrouw was al 1000 keer weggeweest bij een gezonde man!ik niet.
    Verder zit ik met ene vreselijke depressieve zoon die nu de dienst uit wil maken thuis fijn dat t beter met m gaat maar dit is niet zo leuk.Net of em vriend verder gaat via hem.heb nl nog meer kinderen.waarmee rekening gehouden moet worden.en ik wil als alleenstaande moeder niet steeds worden aangevallen. M

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Ik ga seffens voor de eerste keer naar een koor. Zit hier nu met een bang hart en dan lees ik jullie vraag en schep ik weer even moed.
    Ik wilde al langer toetreden tot een koor en hoop van ganser harte dat ik er mij thuis ga voelen, want contacten leggen is een grote blokkade van mij.
    Wil en moet mijn leven zelf in handen nemen en goede dingen doen voor mezelf, hoop alleen dat ik goed bezig ben.

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

als kind hadden mijn ouders altijd ruzie,vanaf de zwangerschap van mij ,zei mama had ze slechte aders in haar benen ,die geregeld sprongen ,ik heb altijd een schuldgevoel gehad en ben daar tot nu toe in blijven hangen ,heb thuis dus ook nooit liefde gekend en werd nooit eens geknuffeld ,als kind dacht ik al dikwijls lag ik morgen maar dood in mijn bed ,dat kan niet waar zijn dat dit mijn echte mama is die houd toch niet van mij,ik weende heel veel net als mijn mama die nooit geld had ,mijn papa was zelfstandig en werkte tot s nachts toe ,maar zat nooit druk op mensen om het geld te ontvangen ,als kind tot afgestudeerde weende ik aan school vond nooit rust in mezelf zelfs toen ik werken ging weende ik als een klein kind,was altijd gestresseerd toen heb ik op zeker moment gezegd tegen nu mijtn man kunnen we niet trouwen ,ik hou dit thuis niet meer vol ,anders moet ik weg lopen en weet niet waarheen ofwel moet ik mij iets aandoen (zelfmoord dus ) maar de liefde besliste te trouwen ,twee maand voor we trouwden verloor mijn man twee vingertoppen en toen we bij de pastoor kwamen zei die maar jij weet toch dat je man niet meer heel is ,ik zei ja mhr pastoor dat weet ik ,maar kun jij mij beloven als ik met een man die heel is trouw dat die heel blijft ,nee zei de pastoor dat kan ik niet,awel wij zijn verliefd dus wij trouwen.na drie jaar kwam onze lieve dochter ,en al snel dacht ik te weten dat er iets niet juist was ,van het ene ziekenhuis naar het andere ,van de ene huisdokter naar de andere niemand die mij begreep alleen mijn papa zei daar is iets met dat kind ,ze werd geregeld blauw van ademnood ,maar volgens een vroegere huisdr van mijn dorp was ze te verwend ,alee seg een kind van nog geen halfjaar,ik dacht dat ik gek aan t worden was ,toen op 10 maand in leuven werd vastgesteld dat het een mucopatientje was ,ze zou geen jaar worden er waren van alle complicaties en ik nog veel triestiger ,tranen in overvloed maar eindelijk een diagnose wel hard net of ze me neer sloegen,ze heeft gevochten en kwam er uiteindelijk door ,zo hebben ze ons op 5 jaar en op 10 jaar nog eens verwittigd dat we het ergste mochten verwachten en telkens spartelde ze er door ,dan op 15 jaar een levertransplantatie gehad ,ze had haar eigen begrafenis mis en gedenkkaartje al voor bereid ,en het was perfect geslaagd een vreugde natuurlijk want wij waren ook bang voor het ergste,en net geen 17 jaar mogen worden ,een maand ervoren is ze gestorven ,verdriet tot op heden is nu 10 jaar geleden en heb het er nog steeds moeilijk mee .ik ben terug in therapie omwille het onbegrip in mijn familie mijn schoonfamilie voelen sterk mee met ons ,maar mijn eigen familie is haar precies al vergeten en als ik over mijn verdriet praat ,maken zij direct een ander verhaal en praten gewoon door mij heen ze luisteren zelfs niet naar mijn verdriet en dat maakt mij helemaal kapot met als gevolg heb ik mijn ouders verwittigd dat ik een rustperiode wil en dat ze me een tijdje niet meer moeten verwachten en mij rust moeten gunnen en als ze dat niet doen meld ik het in het therapie bureau want ik ga er aan kapot,voor hen is dat AL 10 jaar geleden ,voor ons is het PAS wij zijn steeds met het verdriet en gemis bezig ,hebben zij dan wel echt van onze dochter gehouden ?

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Ik heb niet echt wat aan het trendflow programma gehad. De informatie die gedeeld wordt is alom bekende informatie. Niet nieuws, niet verdiepend, standaard. Op het internet overal gratis te vinden. Ik mis de diepgang en de bezieling.

Fleur

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Hallo Fleur,

Goed dat je dit hier zegt. Voor jou is het alom bekende informatie, niet verdiepend en standaard voor jou! Mooi! jij bent al een stap verder. Het zijn woorden Fleur. Bovendien heb ik je ook niet ontmoet in het digitale Trendflow Programma. Ik heb je (nog) niet in levende lijve ontmoet en ook niet aan de telefoon gehad. De diepgang en bezieling komt meestal in het life contact hebben. Echt wezenlijk aanwezig zijn. Als je dat mist in jouw leven zijn er volop mogelijkheden hier.
    Nogmaals dank voor je bericht hier.

Hartelijke groet,
    Caroline

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Ik heb een cursus Art of Breathing van de op een na grootste NGO ter wereld gevolgd (Art of Living). Elke dag ‘s morgens die oefeningen doen helpt me. Daarnaast is en blijft het moeilijk om dingen uit het verleden een plaats te geven zeker nu ik zelf ouder ben. Ook allerlei stress, onzekerheid enz. op mijn werk doen me geen goed maar het is als ik hoor ook elders zo dus ik moet proberen dat me niet te persoonlijk aan te trekken. Wat me verbaast is vooral het gedrag van mensen. Ik zou nooit een ander op een manier behandelen die ik zelf afkeur. Individualisme? ontbreken empathisch vermogen? word ik gezien als zwak of te gevoelig? Daarover blijf ik piekeren want het is gewoon overal om me heen en er zijn ook uitzonderingen natuurlijk maar die zijn toch wel in de minderheid.

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Hartelijk dank voor alle berichten via de nieuwsbrief. Elke keer RAAK in waar ik mee bezig ben…zo ook nu!

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Dank voor je berichtje. Soms klopt een bericht zo en komt het op het juiste moment binnen dat je je afvraagt of het echt is. Het is herkenbaar dat je het contact met de ander mist en je het gevoel hebt dat je niet meer weet of en hoe je de ander kan bereiken en dat je je wel heel alleen op de wereld voelt. Het is soms zo opboksen tegen, ja wat? Je eigen gevoel, je onmacht tegen de machten om je heen die de wereld bepalen. Eén ding blijft gelukkig op de achtergrond door sudderen dat je je toch niet klein wil laten maken met en dan helpt zo’n berichtje net even de goeie kant op te kijken. Dank daarvoor dus.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)

You must be logged in to reply to this topic.

©2026 

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?