This topic contains 1 voice and has 0 reacties.
1 voice
0 reacties
  • Author
    adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Wat kan ik allemaal doen om lekkerder in mijn vel te komen?

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Leren leven MET je hooggevoelig zijn, jezelf ook te zien met je krachtige eigenschappen en je los te maken van je oude omgeving.

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Er niet zo op letten is t beste,laat t over je heen komen.doe ik ook
    gr Manon

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Je kan vanuit ej gevoel,dat hooggevoeligheid mensen helen.
    Heel eerst jezelf,voordat je aan anderen begint.
    Ook is t t beste dat je je verdiept in je gevoel wat je kan,wat t inhoudt t hooggevoelige.
    ALS JE HOOGVOELDEN BENT
    HOOGRUIKEND
    HOOGZIEND
    HOOGRUIKEND bent
    dit bestaat allemaal
    misschein nog wel meer
    wat dan?
    Ja dan ga je na voor ejzelf,eh was ik dit al mij hele leven antwoord waarschijnlijk wel maar onbewust.
    Waarschijnlijk kwam je er zelf achter of wees iemand uit je omgeving bv je gfamilei je erop.
    Bij mij was t mijn vader,die zei Manon jouw slechte eigenschap is dit,zachtaardig begripvol,lief,houden van ,willen helpen,dat doet je gegevenmoment de das om,inderdaad..ik verloor de man van mijn dromen voor nu,want t komt goed.
    Ik heb mijn hele leven al…ik ben iets kwijt,t voelt goed t komt terug,voorbeeld mijn dochter verloor een jasje vanuit Parijs,een ja waarempel t is boven water waarschijnlijk,
    als je dit voelt ga neit twijfelen.
    Beslis t eerst dat in je opkomt,bv een examen een vraag,wat komt t eerst in je op,of nee toch maar t andere,nee kies t eerste,geloof me die fout maaktte ik keer op keer,ik luisterde niet
    ik luisterde niet naar t stemmetje\
    mijn innerlijke
    mijn intuietie ,weet neit hoe ik dat schrijf,t stemmetje in jezelf,zouden moeders ene vrouwen dat meer hebben?
    nee mijn gevoel zei mij dit ene dat te doen
    mijn gevoel zei mij ga scheiden ga verhuizen,nu stoppen met verhuizen,deze man is t en stop!en vecht voor hem!!
    vecht voor mijn zieke zoon,ook al kost t me eigen kop een ja hij is op de goede weg,de weg van de genezing.
    zijn er meer hooggevoleige vrouwen?waarschijnlijk wel.
    Ik zoek ze niet op,maar vind ze wel,we worden gekoppeld,door eist onzichtsbaars.
    je elven is hoe uitzichtloos of hoe verdrietig of hoe depressief ook,met een doel.
    dat doel werd mij pas duidelijk toen ik ouder werd.
    Ik ben geen moeder Theresa maar ik geloof ook niet zo in God wel dat er iets is,dus ook iets slechts,want als er een God of Allah is is er ook een duivel\hier wil ik niet over discusieren dat onderwerp veroorzaakte al zoveel ellende in de wereld.
    Ja er is iets ,iets dat ons ene doel geeft,anderen weer niet,of de een vult de ander aan,dat zal je soulmate zijn.
    Ik denk dat ik mijn 1 e vriendje mistte tot ik trouwde en werd econfronteerd emt wederom eweld mijn 2 e huwleijk was ook niet vrij van stress tot ik daten ging zelfs met de buurman naar ene bar ging,m daar trof peroneluk maar hij gebruikte mij.maar ik vond m toch lief,maar hij accepteerde me kidsz niet dus dumpoen die hap,ik gaf er zelfs een lieerd voor op,ook die werd t niet ik wist t,zoek verder,ik ben geen vlinder ene geen slet,ik was zoekende en vond ene verloor en ik hoop,detijd heelt alle wonden nee das niet zo.hooguit worden ze verdraagzamer,makkelijker mee om te gaan. mijn ex moet nog rouwen om zijn vrouwtje voordat hij zichzelf een mij kan liefhebben,dus rouwen man,ik wilde je erbij helpen,je liet me neit toe,je duwde mij weg,net als ik jou wegduwde.
    niet alles is zinloos…
    liefs M
    ps hopelijk kan ik mensen uit hun depressie trekken een te zeggen over te halen verder te gaan,adem gewoon,hoe uitzichtloos een hoe verdrietig je elven ook is,op een dag lach ook jij weer,zelfs ik heb weer zin in mijn len ook al was ik half dood qua gevoel.

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

BEN JIJ OOK HOOGGEVOELIG?
    Hooggevoeligheid begint bij de meeste mensen met het gevoel anders te zijn dan anderen. Waarin hooggevoelige mensen zich dan precies anders voelen, is vaak moeilijk uit te leggen. Het is een gevoel, een ervaring, een besef dat hen danig in de weg kan zitten en dat vaak (niet altijd) voor moeilijkheden en problemen zorgt. Zo sterk dat sommigen zich wel eens vertwijfeld afvragen: Ben ik soms gek?

Als je hooggevoelig bent, dan herken je je hoogstwaarschijnlijk in verschillende van de volgende uitspraken:
    *Ik neem veel stemmingen van mezelf en anderen waar.
    *Ik word beïnvloed door de stemming van anderen.
    *Ik heb de indruk dat ik meer dan anderen details en subtiliteiten opmerk.
    *In een drukke omgeving voel ik me afgeleid, geïrriteerd, snel vermoeid, ongeconcentreerd.
    *Ik raak geïrriteerd als mensen me teveel dingen willen laten doen.
    *Ik doe erg mijn best geen fouten te maken of dingen te vergeten.
    *Ik heb een rijke innerlijke belevingswereld.
    *Ik (dag)droom en fantaseer graag.
    *Ik wil zorgzaam en bewust leven.
    *Ik houd me bezig met schoonheid en kunst.
    *Ik word door veel dingen diep geraakt.
    *Ik raak gemakkelijk overweldigd door bijvoorbeeld schel licht, sterke geuren, ruwe materialen of harde sirenes.
    *Ik houd van stilte en rust en heb ze soms heel hard nodig.
    *Ik vraag me af wat de ware zin van het leven is.

Als je hooggevoelig bent, dan heb je ongetwijfeld meer dan eens meegemaakt dat jij allerlei subtiele nuances waarneemt die anderen ontgaan. Omdat niet iedereen hetzelfde waarneemt, stoort niet iedereen zich aan datgene wat jou irriteert. Harde muziek, felle lampen, stinkende autogassen, lelijke gebouwen, zielloze kantoren, groepsgedrag, massa’s mensen…… het zijn situaties of dingen die jou misschien mateloos ergeren en uitputten maar er zijn ook mooie dingen die je kunnen uitputten.(Schrijfster boek: Susan Marletta-Hart)

Herken je jezelf hierin? Misschien vind je het leuk om van gedachten te wisselen met anderen? Misschien zoek je al tijden naar andere HSPers en kan ze niet vinden? Sluit je aan bij deze groep.

Liduina Wildenburg

Ik heb dit gekopierd van facebook,van de site hooggevoeligheid,vond t een zeer mooie goede tekst en uitleg.
    Zo kun je zien wat hooggevoeligheid inhoudt.
    Ook ik ben hierin wel ervaringsdeskundige,mag je wel zeggen.

Dus je ziet ,en ervaart dingen intenser.anderen denken je fantaseert maar wat,je overdrijft,als kind weet je niet wat hooggevoeligheid inhoudt,wie weet was er toen nog niks over bekend,later als volwassenen wist ik er ook niet van,tot ik t eens ergens tegenkwam op internet.
    groetjes
    fijn weekend
    Manon

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Wat Manon schrijft. Herkenbaar en zo waar!

adminstrator website
    Sleutelbeheerder

Het gevoel dat je leegloopt? Afsluiten of niet?
    Je navel en hoofdchakra dichtdraaien, een kogelvrij ei om je heen, een kruisje maken op je gehemelte, ritsen, touwen in je stuit, paarse wortels de aarde in laten stromen, visualisaties in alle soorten en maten… Allemaal technieken om ervoor te zorgen dat je externe prikkels wat het leven om je heen je brengt er niet laat zijn vanwege de lasten die het met zich meebrengt. Afsluittechnieken zijn een weerstand, een verzet en een ontkenning van dat wat er is. Lijden is daarmee geboren en het betreft slechts een tijdelijke oplossing. De zelfhulpboeken staan er vol van.
    Datgeen wat er om je heen gebeurt, gebeurt ook met jou omdat alles eenheid is. Er bestaat geen afscheiding, behalve in je gedachtewereld. Er is in essentie geen verschil tussen jou en de ander. We zijn het bestaan, het leven/de natuur zelf en als je daar gevoelig voor bent voel je de energie van dat bestaan en het leven in en om je heen. Net als een waxinelicht het licht ervaart van een ander waxinelicht wat 15 centimeter van zich af staat te branden. Zo versterken ze elkaars licht en dat is prachtig. Alles wat je doet om dat niet te ervaren is een non-acceptatie van de energie die je zelf bent. Het gaat niet om de ander, het gaat om jou. Het is een uitnodiging. Het licht van de zogenaamde ‘ander’ verschijnt in jouw licht. Daarin zit de liefdevolle uitnodiging om te ervaren dat we eenheid zijn, alleen wil ons denken zich altijd fijn en goed voelen en daarom schiet het in de weerstand. Alleen maar goed voelen… dat is het leven niet zoals het is…
    Werk aan je eigen ruimte, wees aandachtig daarin, voel je continue aanwezig in alles wat je doet in rust. Doe alles op je gemak, langzaam, want het leven heeft geen haast. Door dat te doen zal je eigen ruimte vanzelf groeien, want alles wat je aandacht geeft groeit. Neem je tijd hiervoor.
    Je eigen centrum, je eigen aanwezigheid, je innerlijke ruimte zal daardoor geen waxinelicht meer zijn maar een liefdevol vuur waarin een betekenisloze vreugde zal gaan ontstaan. Een vorm van verliefdheid op het leven zelf en daarmee voor de zogenaamde ander en wat er in die ander gebeurt. Wat het ook is. Een vreugde voor het bestaan, een letterlijk mede-leven voor dat wat je bent en dat wat alles is. Inclusief de liefde voor de energie die in je eigen ruimte verschijnt van dat wat we ‘van de ander’ noemen.
    Twee golven op de oceaan zijn aan de onderkant verbonden door het water en ze worden gegolft door de oceaan. De golven denken echter zelf te kunnen golven omdat ze niet verder kijken dan de oppervlakte en het directe zien van wat ze zijn uit het oog hebben verloren. Ze zijn vergeten dat ze de oceaan zijn en altijd al waren.
    Zodra de verbinding met de natuur die je bent weer wordt ervaren, door er bewust-te-zijn, ontstaat liefde en zal een hartsverbinding ontstaan met het leven zelf. Zonder enige reden. Dan zal dat wat in je verschijnt tevens als liefde en zonder verzet worden ontvangen. Wanneer je eigen ruimte groter is geworden door er meer en meer bewust van te zijn, zullen ongewenste prikkels je niet direct meer raken. Alsof een steen verbrand in de dampkring maar de aarde niet raakt. Dat gaat vanzelf, is geen techniek, maar een levenshouding.
    Deze levenshouding is een waardevolle levensles waardoor de hooggevoeligheid zich als kracht zal gaan manifesteren. Dergelijke energieën verschijnen dan in je eigen ruimte zonder er door te gaan wankelen, en de liefde zal het aanvaarden en er in berusten, het er alleen maar laten zijn en laten opbranden als een kaars. Totdat dat wat ‘de ander’ zelf niet kan aanvaarden door jou wordt aanvaard en oplost. Je doet het dan voor de ander en daarmee voor jezelf omdat alles eenheid is. Hierdoor wordt je één met de ander en heeft er een liefdevolle heling plaatsgevonden in de natuur. De natuur die je zelf bent.
    Bron:Antoine van Staveren https://www.trendflow.nl/contact-2/ (GRATIS) als jij denkt enige ondersteuning nodig te hebben in dit proces.

You must be logged in to reply to this topic.

©2026 

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?