Soms heb je momenten dat je je jezelf helemaal onrustig voelt, je hebt allerlei ongemakkelijke lichamelijke gewaarwordingen, je krijgt het benauwd en/of je voelt je angstig worden. Je kunt zelfs helemaal in paniek raken. Het is fijn om op die momenten in je achterhoofd te weten, dat je een kleine oefening  hebt om snel weer tot je innerlijke rust te komen.

Onrust ervaren we vaak doordat we teveel in ons hoofd zitten. We zijn maar aan het denken (hoofd) en raken het contact kwijt met ons hele lichaam. Het is belangrijk om tot rust te komen door niet in het hoofd te blijven, maar weer contact te maken met je hele lichaam.

Hierbij een oefening die je helemaal tot rust kan brengen en je kunt hem overal wel even toepassen.

Ga zitten of staan met 2 benen stevig op de grond. Rechte rug en maak bewust goed contact  met de grond. Voel hoe je voeten, plat op de grond staan. Adem nu diep in via de neus en voel de buik omhoog komen. Houd de adem even vast. Adem daarna via de mond weer uit. Doe dit kalm en rustig. (5 tellen in, 3 tellen adem vast, en 7 tellen uit) Stuur bewust, tijdens de uitademing, je onrust en je paniek naar je voeten toe, zodat deze gevoelens via je voeten, je lichaam kunnen verlaten, de aarde in. Herhaal deze ademhalingsoefening totdat je jezelf weer rustig voelt. Je kunt eventueel tijdens het inademen visualiseren dat je goede energie inademt. (visualiseren is een plaatje in je hoofd maken van dat wat jij wenst) Dit kan de oefening versterken. Kijk voor jezelf wat jij het fijnste vindt.

Als het niet goed voor je voelt, stop ermee en vraag hulp. Stel hier eventueel je vragen en vertel wat er met jou gebeurde tijdens de oefening. KLIK HIER

Bron: Caroline van der Aa

0 reacties

Geef een antwoord

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *