Ben je er helemaal klaar voor???????

 

Bepaal hier jouw  persoonlijke (gezondheids) doel en schrijf dat ook neer. (datum van vandaag erboven, je kunt het steeds weer aanpassen, je ziet als het ware je eigen groei)

  1. Brainstorm zelf over bepaalde situaties waar jij het gewenste gevoel wil hebben. (bijvoorbeeld jij wil je goed/zelfverzekerd voelen als je een gesprek hebt met je baas)
  2. Verhelder het nog meer. (blijf aanvullen wat in je opkomt)
  3. Is het realistisch, haalbaar, specifiek voor/van jou, kan je het zelf bereiken, past het bij je. (ga hier niet neerschrijven wat je ouders van je verwachten maar wat jij wil)
  4. Maak afwegingen indien nodig/ of stel bij. (je kan er wel een week over doen voordat al deze punten goed staan, weet wat jij voor een gevoel wil bereiken)
  5. Ontwikkel nu de juiste strategie. Wat ga jij ervoor doen of laten misschien? (schrijf op wat jij allemaal denkt, WAT en HOE er moet veranderen in je leven om het gewenste te kunnen bereiken)
  6. Wat zijn nu de beste strategieën samengevat. (streep weer door, of zet er weer nieuwe dingen bij, tot je zelf tevreden bent)
  7. Maak een planning. (wanneer ga je starten, jij moet beginnen en bepaalt jouw start)
  8. Neem je “overgangstoestand” mee. (wees niet te hard voor jezelf, stapje voor stapje, inzicht en dan het echte gaan doen, het is een proces, vergeet dat niet)
  9. Bepaal je startmoment. (bepaal nu je echte begin)
  10. Vraag op tijd de nodige ondersteuning tot je doel is bereikt. (je weet dat wij op de achtergrond aanwezig zijn om jou te blijven ondersteunen, we laten je niet vallen nu je dit programma aangeschaft hebt, jij mag altijd jouw vragen blijven stellen, dat is de garantie zoals je weet en vertrouw daarop!)

En……..ga hiermee door want…………………..als je niets doet verandert er ook niets en blijft alles zoals het is!

 

Stap 1. Kies de juiste gedachten.

 

gedachten

 

Waar sta jij nu? Wat zijn jouw klachten? Wat denk je allemaal? Hoe denk je over jezelf?

 

Dit is jouw persoonlijke waarheid!

 

Wat ben je allemaal gaan geloven gedurende je leven? Dat is nu de exacte waarheid die je elke dag beleeft momenteel. Als jij ervan overtuigd bent dat je niets kan, je een nul voelt, het niet waard bent allemaal dan hoor je allemaal “stemmetjes” die jouw naar beneden halen.

 

Je voelt je walgelijk, verdrietig, schuldig en je voelt je dom. Iedere gedachte heeft namelijk een fysieke reactie in je lichaam.

 

Door juiste gedachten bewust te kiezen, van binnen orde op zake stellen, zal van buiten het fysieke gevoel volgen. ( je eigen gezondheidsdoel hier bedenken, neerschrijven, en gaan toepassen geeft het fysieke gevolg = is je goed voelen) Wat wil jij bereiken?

 

Als je dat bewust inzet, ga je de echte kracht voelen van zelf invloed te hebben op je eigen gezondheid en welbevinden.

 

Natuurlijk zal dit een grote uitdaging voor je zijn, maar als je dit ECHT gaat toepassen, zal de beloning niet uitblijven. Een ongelofelijke mate van zelfvertrouwen en je goed in je vel voelen.

Stap 2. Verwerk je gevoelens.

 

communicatie kenmerken

 

Hoe kan jij de baas worden over jouw gevoelens? Wat doe jij als jij bepaalde emoties voelt? Wat doe jij als je voelt:

–          Angst

–          Agressie/boosheid

–          Verbazing

–          Walging

–          Geestdrift

–          Vreugde

–          Verdriet?

Durf jij dat te uiten, er over te praten met iemand? Als je ontkent dat jij ook emoties hebt, worden ze verdrongen in je lichaam. Ze raken verder weg en “nestelen” ergens om later weer als klachten voor de dag te komen. En wel op ongewenste momenten. Zoals nu, want jij hebt gezondheidsklachten. Daar zitten ergens niet verwerkte/niet uitgesproken emoties achter. Positieve of negatieve, dat maakt niet uit, het zijn jouw emoties en gevoelens en die zijn ECHT.

 

Je kunt emoties eenvoudig genoeg niet weg moffelen, laat ze er zijn, voel ze en zeg tegen jezelf gewoon:

 

okee, ik  ben boos hierover en je spreekt dat uit. Of: ik ben verbaasd, of ik walg hiervan, van dit of dat, of ik ben zo verdrietig. Laat je emoties gewoon toe er te zijn, en verwerk ze door het erover te hebben met iemand. (ook wij kunnen dat zijn in dit geval)

 

Zodoende heb je er ECHTE aandacht aan geschonken en zullen de emoties vanzelf zakken. Het zijn net kleine kinderen die even wat aandacht nodig hebben zoals een aai over de bol. Ga je ze negeren of er geen ECHTE aandacht aan geven zullen ze zich OPDRINGEN op een niet leuke manier.  BOEM…Gezondheidsklachten!

Stap 3. Zoek de positieve omgeving op.

 

omgeving

 

Je hebt nu zelf bewust gekozen voor een nieuwe gezonde weg. Je kiest zelf bij en met wie jij wilt zijn. Zijn dat de “negatievelingen” , dan ga jij voorlopig deze mensen uit de weg. Jij hebt nu “positievelingen” nodig. Ook hier kies jij. Wat niet wil zeggen dat je ze eeuwig de rug toe moet keren maar nu eventjes wel, ter bescherming van jezelf, in dit mooie proces van zelfwording.

 

Deze stap heeft ook alles te maken met bewustwording van je omgeving. Want ook jouw omgeving bepaalt mede wie jij bent.

 

Als jij ECHT wilt slagen met dit programma kan jij vanaf vandaag  absoluut geen negativiteit gebruiken. Je zult er versteld van staan dat je onmiddellijke veranderingen voelt, hoe jij denkt doet en leeft nu. Geloof me, wanneer jij andere dingen bewust gaat doen, zullen al je acties een positievere uitwerking krijgen.

Het kan niet anders als dat jij je dan veel beter, energieker en gezonder gaat voelen.

Stap 4. Kies en neem gezonde voeding tot je.

 

voeding

 

Je weet ongetwijfeld dat sommige voeding slecht is voor je gezondheid. Jezelf volproppen is helemaal al uit den boze. Een natuurwet is: dat wat iets oplevert doen we.

 

Als jij bereid bent keuzes te maken naar gezondere voeding tot je te nemen, zal jouw systeem daar op reageren. Je gaat je goed voelen!

 

Je hoeft geen diëten te volgen, punten te tellen of wat dan ook, je moet wel bewust kiezen voor vitale voeding in plaats van fatale!

 

Ook hier, de baas zijn over je eigen gezonde eetgewoontes. Je mag best eens verzaken, je weet best wat ik hier bedoel. We hoeven elkaar geen mietjes te noemen hierover.

 

Gedraag je op een manier om trots op te zijn!

Stap 5. Doe actief aan lichaamsbeweging.

 

beweging

 

Lichaamsbeweging wordt gezien als een van de allerbelangrijkste factoren om fit en gezond te blijven, zowel voor je geest als je lichaam.

 

Ik ga je niet vragen om direct aan te melden bij 3 sportscholen en de beste sporter te worden van je dorp of stad. Maar wat ik wel van je vraag is bewust te kiezen voor het meer bewegen op zich.

Meer bewegen zorgt voor extra verbranding maar ook voor het afvoeren van afvalstoffen in je lichaam. Als je dan ook nog extra water drinkt zullen al deze processen sneller en gemakkelijker verlopen. Zeer zeker is het niet de bedoeling dat je obsessief met sporten bezig moet zijn. Maar bewust kiest voor meer lichaamsbeweging.

En het mooie van extra beweging nemen is: dat uit onderzoeken is gebleken dat mensen die op regelmatige basis sporten of flink bewegen, ook meer geneigd zijn fruit en groenten te eten dan hun minder actieve medemensen.

 

Je krijgt van beiden een groter zelfrespectgevoel, dus je wil ook steeds meer gezonde dingen gaan doen.

 

Stap 6. Neem bewust tijd voor ontspanning.

 

activiteit

 

 

Het bewust kiezen voor ontspannende activiteiten voor jezelf. Waar de ene persoon graag in bad stapt met lekkere olie, luistert de ander naar een mooi muziekstuk en de ander wandelt naar buiten met de hond. Zoek een “kanaal” voor jezelf waar spanningen en emoties af kunnen vloeien. Wat vond jij leuk toen je klein was????Denk er eens aan.

Heel individueel ga jij (tijdelijk) je eigen ding doen. Waar voel jij je relaxt bij en waar vergeet jij de klok? Welke dingen ben je dan aan het doen?

 

Neem bewust de tijd voor een persoonlijk rustmoment, en liefst meerdere keren op een dag. Het hoeven geen uren te zijn, als je maar even weer helemaal bij jezelf kan komen.

 

Wat een ander ook zegt of vindt hiervan, het is jouw unieke rustmoment. En dat ik helemaal okee.

 

Voel ook bewust dat het een kadootje is aan jezelf. Je hebt het verdiend, je bent het waard en als jij je het jezelf niet geeft, krijg je het nooit.

 

Pak dit moment steeds weer opnieuw zelf!

 

Stap 7. Kies je eigen kring van support.

 

 

Zoek gelijkgestemden op. Dat kunnen familieleden, vrienden of kennissen zijn maar ook totaal vreemden. Er gaat een motiverende energie uit van mensen die ook op deze manier in het leven staan. Sluit je aan bij deze groep mensen, je hebt dan een grotere kans van slagen als je ECHTE supporters hebt.

 

Weet dat het niet voldoende is om deze 7 stappen alleen maar te lezen. Je zult echt deze stappen zelf moeten leven. Gegarandeerd dat je klachten zullen verminderen of zelfs geheel zullen verdwijnen!

Voordelen die jij zult gaan ervaren als je dit programma consequent volgt.

 

Op lichamelijk gebied:

–          Beter figuur.

–          Verbeterde uitstraling/uiterlijk.

–          Meer energie.

–          Betere flexibiliteit.

–          Meer weerstand.

–          Beter seksleven.

–         Vertraging verouderingsprocessen.

Op geestelijk gebied:

–          Minder spanning, stress en angstgevoelens.

–          Betere stemming.

–          Groter zelfvertrouwen.

–          Meer eigenwaardegevoel.

–          Meer discipline.

–          Een greepgevoel!

Je bent nu een paar niveaus gestegen als het gaat om je lichamelijk en geestelijk welzijn!

 

 

grafiek

 

Heel veel succes en we zijn er voor je indien nodig!

 

Caroline

 

Copyright: Trendflow / Powerfull Way Of Life

0 reacties

Geef een antwoord

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *